MARKALARIN 'DİJİ' HALİ
Çağımızda çevremizi sarmalayan adım attığımız her mekanda yer bulan markalar, yediğimizden giydiğimize kadar her şeye dahil olmak, rakiplerine rağmen tüketicisi tarafından tercih edilmek ister. Tüketicisi tarafından tercih edilmek için de markalar, iletişim stratejilerini tüketicilerin bulunduğu alanlara göre şekillendirir. Eski zamanlarda ortak buluşma alanı olarak kullanılan kafelerin yerini hayatımıza teknolojinin girmesiyle birlikte sanal ortam (İnternet) aracılığıyla kurulan sanal konuşma gruplarına bırakmıştır. Böylelikle tüketicilerin bir yerden başka bir yere gitme zorunluluğu ortadan kalkarak bilgisayarından internet ağları sayesinde kendine edindiği sanal hesaplara arkadaşlarını ekleyerek konuşabiliyor ve görüntülü görüşebiliyor hale geldi. İşte bütün bu anlatılar hayatımıza Web 2.0 kavramının yerleştiğinin bir göstergesidir.
Bunu gören markalar web 2 kavramıyla, iletişim stratejilerini dijital iletişim stratejisiyle destekler ve geliştirir forma getirdiler. Bu dijital gelişim sayesinde tüketiciler, sosyal medya hesaplarından markayla birebir iletişim haline geçerek, öneri veya şikayetlerini buradan iletebilir hale geldiler. Eski zamanlarda tüketicinin markayla ilgili geri dönüşümlerini elde etmesi oldukça uzun zaman alırken, şimdiyse en fazla bir günü kapsıyor. Bu dijital sermaye, en büyük gücünü sosyal medyadan alsa bile, youtube, blogger gibi web sayfaları da tüketicileri üretici hale getiriyor. Bu nedenle markalar kendi web sayfalarının içeriğine ve sayfa düzenine oldukça dikkat ediyorlar. Markalar tarafından web sayfaları tasarımı tüketicilerin markaya bağlı ürün veya hizmetleri hakkında bilgilendiği, aynı zamanda markanın sayfasında yarattığı içerikle eğlendiği dijital bir platform oluşturuluyor.
Markaların müşterileri için oluşturdukları sosyal ağlar ve web sayfalarının yönetimini sağlamak için ya kendi bünyelerinde ya da dışarıdan hizmet aldıkları sosyal medya yönetimi yapan şirketlerle iş birliği yaparak kendi sosyal ağlarını takip ediyorlar. Sosyal ağların yanı sıra, markalar tüketicilerin arama motorlarında markalarına erişebilirliğine de özen gösteriyorlar. Bu bağlamda markaya yönelik yapılan google reklamlarına özen gösteriyorlar. Tüketicisine yönelik hem görsel hem de içerik bağlamında web tasarımını uygun hale getiren markalar, tüketicilerin sadakatini kazanıyor..
Yorumlar
Yorum Gönder